dinsdag 1 november 2016

En ik ga weer verder met het huisje opruimen, declutteren !!!



Declutteren betekent ontspullen.

En daar hou ik van....... opruimen. Spullen een vaste plek geven.
Of gewoon omdat ik ze erg de moeite waard vind om ze te houden of dagelijks te gebruiken. En dan het liefst in mijn zicht, want dan kan ik er van genieten. Bijvoorbeeld het Emma Bridgewater servies, wat ik elke dag met heel veel plezier gebruik. Een kopje thee is ook lekker in een ander kopje hoor.
Spullen hebben is gewoon heel persoonlijk en de periode in je leven waar je nu bent. De één vind mooie lakens hebben een genot en de ander schoenen. Nu wonen wij in een leuk klein huisje en daar komen spullen in, gewoon omdat wij die spullen naar binnen dragen, simpel zat. En als er dan teveel spullen zijn moet je opruimen, ook simpel zat. Voor de simpele reden dat je anders nergens meer bij kan komen....
Bovenste foto was zogezegd en lief bedoeld mijn quilthoekje.........
Niet dus, daar ga ik echt niet zitten, veels te ongezellig zo om de hoek van de woonkamer waar mijn lieffies zijn. Nee hoor quilten en breien doe ik lekker in gezelschap van hen. We zijn in bezit van één grote tafel in onze woonkamer/keuken , ( het liefst noem ik het onze leefruimte ) en die is altijd leeg, daar staan geen honderdduizend deco spulletjes op. Gewoon om de simpele reden , de tafel is om te gebruiken voor samen aan te eten, spelletjes doen , lezen , handwerken, en dergelijke en word daarna weer meteen opgeruimd. Dus.....mijn quilthoekje is opgedoekt en nu heb ik meer ruimte....


Kijk .....wat een rust he ? Misschien nog een zelfgemaakte quilt aan de muur.
De stoel word nog geverfd hoor, maar dat is voor hierna want.........


Dit is de laatste ruimte in ons huisje die ik onderhanden ga nemen.......word vervolgd....

Noot:  Bedankt voor al jullie reacties.  Ik had niet in de gaten dat ik met mijn blogjes zoveel mensen insprireer....dat geeft een heel fijn gevoel........

                                                  Geniet ervan , Liefs Marion

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk als je dan achteraf van zo'n opgeruimd huis kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ruimen!!!!! Vertel mij wat. We zijn 48 jaar getrouwd en houden beiden van bewaren. Eerst woonden we in de stad in een ruime voor-oorlogse woning. Die zat helemaal vol met "vind ik leuk" spullen. Kinderen waren allang de deur uit. Kwam er een kleinkind....dan scharrelde ik weer een hele baby of kleuterkamer bij elkaar. Het was leuk om te doen. Toen gingen we naar België verhuizen! Veel groter en dus ALLES ging mee en in België werd ook nog het nodige verzameld en gekocht. Na 8 jaar willen we weer terug naar Nederland verhuizen. Kleiner dus.....Aan een appartement moeten we niet denken!!! Nee, het moet zeker een gezinswoning zijn. Maar het wordt dus wel kleiner wonen. En Marion, we zijn nu al 2 weken alleen maar kritisch aan het ruimen. Naar de Kringloop, naar familie, naar vrienden, naar de stort, straks op MP. En je groeit erin. Eerst roep je: NEEEEE dat mag niet weg, maar na een week zeg je: ach wat moet ik er mee? Geen ruimte voor. En zo zijn we nu nog bezig. Dus ik ken jouw gevoel wel. In de praktijk merk je, dat je toch steeds dezelfde spulletjes pakt, dus waarom 8 serviezen (hobby), 4 complete bestek, enz enz.
    Succes met ruimen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En heerlijk rustig, fijne opruimdagen Marion!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet altijd erg van je verhalen op je blog! Je levenslust is heel inspirerend!
    Lieve groet
    Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion