maandag 7 november 2016

Sokken breien en hondjes quilt.



Heerlijk ontspannen zelf sokken breien, dat doe ik al jaaaaaaren...
Deze zijn voor in mijn klompen bestemd.



Met een vrolijk randje eraan gehaakt zodat ik weet dat dit paar van mij is en niet van Hubbie......
Het zou hem niet weerhouden hoor om ze lekker toch aan te doen, en ik geef hem nog gelijk ook nog. Niets fijner aan je voeten dan zelfgebreide sokken......vinden wij dan he ?




Deze Tweed sokken heb ik voor hubbie gebreid, op verzoek.



En deze zijn ook van hem, leuk he die kleurtjes ?




En van al die restjes wol brei ik weer een nieuw paar sokken, grappig he?
De wol van het middenstuk was van sokken voor een dinnetje.



Kijk zo, gezellig he ? Ja, als je geen t.v. hebt en in de ochtend zo vroeg op staat heb je gewoon genoeg tijd om lekker ontspannen sokken te breien. Ook vind ik het zo'n leuk tussendoorgrijpklusje !



En van die keigezellige vrolijke nieuwe lapjes die ik pas had gekocht maak ik een nieuwe quilt. Deze keer met hondjes.....



Lief he ?


                                                               Geniet ervan, Liefs Marion


 

9 opmerkingen:

  1. Wat een lieve stofjes voor je hondjesquilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken heb ik nog nooit gebreid want ik denk dat dat zeer ingewikkeld is.... Kun je met eender welk breigaren sokken breien ? Ik heb nog een heleboel restjes van toen ik voor de kinderen truien breide en kreeg ook 2 volle vuilniszakken breigaren van een overleden tante en van een buurvrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn middelste zoontje draagt ook heel graag zelf gebreide sokken. Liefst in de meest opvallende kleurtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh lekker he die zelfgebreide sokken! Zal er zelf ook weer eens wat bij breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat hoort ook hele maal bij jullie ,de gezellige gebreide sokken en de hondjes quilt.
    Nu nog gebreide dekjes met hondjes voering voor jullie lieve honden, lekker warm voor de winter.

    Gr Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn moeder breit ook sokken heerlijk zijn ze, ik heb ze graag aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je bent lekker bezig zo, opruimen en quilten. Heb al lapjes gehaald en boekjes en nu beginnen!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik het goed begrijp, hebben jullie geen tv. Ja, dan ga je je tijd heel anders invullen. Wij merken dat, wanneer we in het vakantiehuis zijn, zonder wifi. Dan houd je tijd over en ga je heel anders leven. Prachtig die sokken en je hondenblokjes (nee, niet brokjes!) zijn heel leuk. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooh wat zijn ze leuk! vrolijke sokken op een vrolijke Quilt straks.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion