zondag 15 juli 2012

The ( me = no ) good consumer .






Gisteren heb ik in de kringloopwinkel een 100 % katoenen badstoffen ochtendjas/badjas gescoord voor maar 2,50 euro !!!!!! Mis een badjas al voor meer dan een jaar en het werd tijd dat er weer een nieuwe kwam, je weet wel voor zo s'morgens als je net uit je bed komt en s'avonds na een douche, of zo. Had al een poosje rondgekeken, maar vond de prijzen te gek , ( voor mij dan ) 89,95 euro, tot 39,95 euro. en ik draag dan nog het liefst 100 % katoen en die zijn helemaal schaars. Dus toen ik gisteren de bijna nieuwe badjas zag, en aan paste , en hij paste, voor maar 2.50 euro was ik natuurlijk keiblij. De kleur is ook goed, lichtblauw met limoengroen, gezellig he? Hij hangt nu buiten te drogen, na een wasbeurt, en dan geurt de badjas ook nog helemaal lekker. Waarom zo'n lang verhaaltje over een badjas van 2,50 euro, is .......eigenlijk ben ik slecht voor de economie, als iedereen zo doet als ik, komen we er nooit uit, waaruit ? Uit de crisis ? Of uit je eigen gecreerde wereldje van consuMEREN ? Als je zelf uitteld hoeveel uur je moet werken voor een badjas van 89,95 euro of een badjas van 2,50 euro, is voor mij de vraag niet moeilijk , het is ook maar net of het bij je past, tweedehands of nieuw, mijn antwoord voor mij is , genoeg is genoeg . En ik ben er helemaal gelukkig en tevreden mee.

Geniet ervan , Liefs Marion

16 opmerkingen:

  1. Nou helemaal goed toch. Uit die crisis komen ze volgens mij niet als ze al het geld naar het buitenland doen en niet weer terug krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je hebt meer dan gelijk! Ik zou er ook absoluut niet mee zitten dat ie tweedehands is. Koop ook regelmatig spullen en kleding bij de kringloop en tweedehands winkel. Ik snap alleen de vraag van de omgeving niet:"Is ie nieuw of uit de kringloop?" Irritant vind ik dat. Nét of je op waarde gewaardeerd moet worden. Veel plezier met je aankoop hoor, en hopelijk is bij jou ook een zonnetje te zien. Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij in de kast een stapel met zijde nachtponnen, allemaal uit de Kringloopwinkel.

    De één nog mooier dan de ander, een heerlijk sopje gegeven, gestreken en schoon in de kast.

    Een hele fijne zondag!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kom ook bij de kringloop en marktplaats waarom nieuwe als de tweede hands ook als nieuw zijn
    groetjes tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het toch leuk het snuffelen in de kringloop, boeken en leuke oude dingetjes en soms andere dingen wat je kan gebruiken, voor een leuke prijs weer iets anders en breng wat ik niet meer gebruik er ook naar toe................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, je eigen wereldje maken.
    Want als je alles wat je koopt zou omrekenen naar hoeveel uur je moet werken....zouden heel wat minder mensen zoveel aanschaffen.
    Die crisis, ja geen idee wanneer en hoe we daar uitkomen. Veranderen moet er zeker iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De mevrouw waar de badjas van was zag natuurlijk een mooier exemplaar in de winkel en heeft deze daarom weggedaan. Over een tijdje hangt die misschien ook in de kringloop en is er weer iemand blij met een badjas van 2,50.

    Veel plezier met je badjas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik koop als het kan alleen nog maar 2ehands , want ook al komen ze daardoor niet uit de economische crisis, ik blijf in ieder geval gespaard voor een eigen financiele crisis en dat is voor mij veel belangrijker en als meer mensen dat zouden doen zouden zij misschien ook niet zo in de problemen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, houd je mooi weer wat centen over voor andere leuke dingen, toch?
    En kun je weer eens heerlijk in je ochtendjas op je terras ontbijten in de ochtendzon (als we die nog een keer te zien krijgen).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een koopje! ik kijk ook regelmatig bij de kringloop hoor!
    Geen problemen mee...
    Geniet van je ochtendjas!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goed filmpje Marion!
    ik ga morgen gelijk shoppen!!!
    hahaha
    liefs lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, verleden heb ik een donker eiken stoel gekocht voor slechts € 27,50. En hij zit toch lekker. Ik ga alleen wel de kussen opnieuw bekleden, want de stof is wel erg smerig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke prijzen bij jou in de kringloop!
    Ik vond in de Genoeg een interessant artikel over de economie, op basis van de mening van een politicologe-economiste. En waarom zij Karl Marx een genie vond. Ik vond het een artikel om over na te denken, net als het filmpje....

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelijk heb je! hoe is het met Bregtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor het geld wat je hebt uitgespaard, kun je heel veel leuke stofjes kopen ;-)

    Mijn moeder rekende alles met knotjes wol als ze iets had bespaard: dat zijn toch weer mooi 4 knotjes wol ;-)...

    Geniet van je badjas!

    Marianne (consuminderen met ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie blog groetjes uit Belgie in feest voor dagnational.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion