vrijdag 12 oktober 2012

Zelf afwasmiddel gemaakt, draadjes instoppen en een bende in de keuken opgeruimd, quiltblokje af en meisjes !!!!


Dit is de bende in mijn kleine keukentje,een hoek op het aanrecht waar we groenten,aardappelen,fruit,uien,gember en knoflook en wat nog meer deponeren.


En dat elke week weer als de boodschappen worden bezorgd. Ik krijg dit hoekje maar niet onder controle, moet dat dan ?
Ja, want zo vind ik het niet leuk meer. En aangezien ik een heerlijke echte mandenTIK heb .....


Huppakee, manden gekocht, ik kon het niet langer meer aanzien.



Een hangmandje, ( mischien ga ik er nog wel eentje halen )  voor de uien,knoflook en gember.
Het plastic haal ik er nog uit hoor.



Een echt hele grote , voor een paar kilo appelen , peren en bananen, of ander fruit.



Een kleinere variant  voor langwerpige groentes  , of zo.



Eentje voor de aardappelen,piepers,tatties en nog wat groenten, in dit geval, spruitjes, mmmmh jammie jammie.


En nog eentje voor van allerlei groenten.  en bij het vullen van elke mand werd dit meisje steeds blijer....... even een cd tje opzetten, ben zo terug....


Ben ik weer,    ik luister nu naar Amy Winehouse , een van mijn favorietjes.
Zeg nu zelf , dit kijkt toch veel rustiger ?  Ben er echt superblij mee en weer zo heerlijk simpel opgelost.



Ja ik weet het, de draadjes hangen er nog an, die ga ik ook nog wel instoppen hoor. Maarre leuk is het geworden he?


Hai Nikki, effe kroelen met me.


En dit is de achterkant, zo gemakkelijk, even omslaan voordat je weer voor de tigste keer zomaar naar buiten loopt.


Zelf afwasmiddel maken, we doen de afwas hier ouderwets met het handje. Wat heb je nodig, nou niet veel

soda
citroensap, vers of uit een flesje
lege afwasmiddelflacon of ander leeg flesje

Een beetje soda, een paar schepjes in een lege fles doen, wat citroensap erbij, en aanvullen met heet water, even schudden , klaar.


Iedereen weet dat soda goed ontvet en citroensap geeft een mooie glans, dus.......


Je krijgt geen sopje en het water kijkt een beetje troebel, maar dat doet aan de werking niks af. Ik vind het geweldig gaan zo. Ik gebruik het elke dag met veel plezier.


Wat ik niet zo heel plezierig vind is dit wasrekje in huis. S'avonds zet ik het meestal voor de kachel, maar met die 3 meisjes in huis hebben we dus nog minder plaats in ons friemelhuisje.

 



 
Dus dacht ik aan dit .!!!!
Eureka !!!
Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht he?
Ga nu sparen voor zo'n echt oud engels wasrek voor aan het plafond, zo echt met katrolletjes enzo , gezellig.......ja, en handig natuurlijk.
 
 
 
en dit meisje  ( dit ben ik dus ) houd veel van


deze meisjes, ieder dag is weer een feestje met ze.



 Nog even m'n eerste quiltblok van de nieuwe quilt laten zien, ben er heel trots op.


Ik word heel blij van de kleurtjes...




De rand is beige en de vierkantjes zijn roze geblokte stof.  Vind het heel gezellig om naar de quiltcursus te gaan.  Ik wist niet dat ik er het geduld voor zou hebben , want ik vind veel te veel dingen leuk om te doen.  Nu ga ik heerlijk koken en bakken , ook al zoiets....

                                               Geniet ervan , Liefs Marion
 

28 opmerkingen:

  1. Ja die manden staan inderdaad heel leuk en je aanrecht is nu netjes opgeruimd. En wat heb je een mooie omslagdoek gemaakt. Ook je quiltje vind ik prachtig. Als ik jou stukjes lees heel raar maar dan moet ik altijd aan Saartje denken je weet wel Saartje van Swiebertje. Het is zo heerlijk om je stukjes te lezen! Ik kijk nu al weer uit naar de volgende!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige keuken heb je. Staat inderdaad veel mooier met al die mandjes. Fijn weekend,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker opgeruimd zo met die manden en prachtige omslagdoek, zo praktisch ook. En wat is je quilt blok mooi, mooie puntjes en leuke vrolijke kleurtjes.
    Wat liggen je meisjes daar heerlijk knus op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jan knutselde vorig jaar in februari zelf zo´n wasrek in elkaar. Ideaal! Niet zo chique als die op jouw foto, maar wél heel effectief! ´s Avonds ophangen, volgende dag tussen de middag droog. Ik schreef er een blogje over, misschien leuk om even te kijken? Gezellig blogje verder weer hoor! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het nog ff voor je opgezocht. Eerste blogje vorig jaar februari. Wasrek plafond heet het.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat ziet er inderdaad een stuk beter uit mooie manden trouwens en je quiltblok prachtig wat een mooie kleuren. Geniet van je honden het weekend, en je mannetje, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie manden, het hoekje op je aanrecht ziet er zo geweldig uit. Gezellig blogje verder en een mooi patchwork blokje, lekker frisse kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk met die mandjes! En fijn dat je het recept voor afwasmiddel erop hebt gezet. Daar was ik al een tijdje naar op zoek, maar het wilde niet lukken.
    Ik ga het uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel voor het recept om afwaszeep te maken!! Je aanrecht ziet er mooi uit alleen ...appels en bananen moet je apart bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat d'r weer gezellig uit zeg! Je weet altijd zo'n heerlijk sfeertje neer te zetten, zonder dat het zo gestyled is. Gewoon echt zeg maar.

    Geniet ervan, maar dat doe je vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het altijd gezellig om bij
    jou langs te komen!
    Supermooie oplossing die mandjes...
    Wow en dat droogrek...mooi en ook
    handig!
    heel veel liefs
    ps. bedankt voor het recept van
    het afwasmiddel...dat ga ik zeker
    eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie mandjes. Hetzelfde hangmandje hangt hier aan straat bij de bankjes die manlief maakte van onze oude schommel. Er word zowel door buurtbewoners als door voorbijgangers druk gebruik gemaakt van de bankjes.
    Leuk droogrek.Let goed op prijsverschillen als je zo'n droogrek gaat kopen!
    Misschien een idee om het uit Engeland mee te brengen?
    Anders misschien hier:
    http://www.bymolle.com/sheila-maid-droogrek
    Zag dezelfde bij de energie bespaarshop, maar belachelijk duurder.
    Mooi verst/omslagdoek!
    Genieten, dat is zo'n blogje steeds weer. wat straal je een fijne energie en rust uit!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er zó gezellig uit allemaal! Wilde je al de tip geven om even op de blog van Trudy te kijken voor zo'n wasrek aan het plafond, maar zij heeft zelf al gereageerd. En jouw man kan dat vast ook zelf maken. Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Staat leuk die mandjes!Je breiwerkje is ook goed gelukt; inderdaad handig voor effe naar buiten!
    De meisjes zijn ook dol op jou; dat zie ik wel!!!Ze boffen maar met zo'n warm huisje!
    Ik ben een beetje jaloers op je mooie quilt blok; Erg knap!Ben t zelf op eigen houtje aan t proberen...
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vroeger op de huishoudschool hingen we na de les "wassen" de was ook op in een lokaal met zo'n plafondsysteem. Groot voordeel was dat de was zo droog is en niet in de weg hangt.We hadden veel plezier met het omhoog hijsen van die rekken.Mooie mandjes!Op blz.105 van de Landlust staan ook leuke gebreide en gevilte mandjes om te maken.Leuk winterwerkje.Liefs Lien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor je tip over afwasmiddel. En zo'n plafondrek is een uitkomst.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n plafondrek heb ik van het zweedse woonwarenhuis al jaren in mijn badkamer hangen. Het is zeker een uitkomst!

    En Marion, wat is je doek mooi geworden! Dat heb je zo even snel weer mooi in elkaar gezet ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hallo
    ich habe eine frage zu ihrem küchenofen....wie heißt dieser tolle
    ofen in deiner küche?
    groetjes regina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Marion,
    Ik heb een vraagje.Sinds kort probeer ik ook biologisch te koken en zou ik graag een voorraad willen inslaan.Kan het zijn dat op jouw blog heb gelezen hoe ik dat moet doen.Een vooraad die ik dagelijks kan gebruiken.o.a.kruiden en bonen.enz.enz.
    Ik weet dat het helemaal niks met je blogje te maken heeft,maar ik vraag het je toch.
    Alvast heel erg bedankt.
    vr.gr. Vlinder

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooi zo die mandje en super dat droog rek voor aan het plafond

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat goed gekozen die mandjes, ze passen heel goed bij de aardse producten.
    Dat hangmandjes is helemaal geweldig.

    Het quilt is gewoon om te smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat vindingrijk weer allemaal.Met zulke leuke manden is het nog weer leuker koken toch.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn afwasmiddel was van de week op en meteen dacht ik aan je blogje en heb het ook zelfgemaakt :-) Waste prima af met soda en citroensap :-) Bedankt!

    Marianne
    van blog Consuminderen met Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo'n wasrek lijkt mij ook wel wat! Ik ga eens even bij Trudy kijken. En hoewel moederlief al en trui voor me aan het breien is, vertel ik ook even over die omslagdoek, vindt ze zelf ook vast mooi. Echt leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Aan je keuken kan je zien dat je gezond leeft.
    De quilt vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beste Marion,

    Zou je de precieze hoeveelheden kunnen melden voor het afwasmiddel?

    Ik heb het geprobeerd, maar ben nog niet tevreden en twijfel of het echt goed schoon is. Ik stop nu 2 theelepels soda en een scheutje citroensap in heet water en ga dan de afwas doen. Ik heb er nog geen goed gevoel bij.

    Vriendelijke groet,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heb zelf afwasmiddel gemaakt van zeepvlokken met kokend water en witte azijn er bij, maar het blijft vettig aan voelen doet het dat niet met soda en citroen???

    BeantwoordenVerwijderen
  28. heb zelf afwasmiddel gemaakt van zeepvlokken met kokend water en witte azijn er bij, maar het blijft vettig aan voelen doet het dat niet met soda en citroen???

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion