zondag 7 april 2013

Het laatste brood gebakken en ons kippenhok klaarmaken !!!!

 
Al het meel is nu opgebakken, en omdat alleen hubbie brood eet zal hij met deze voorraad  even vooruit kunnen.
 
 
 
 
Want als het mooier weer gaat worden buiten, kook ik ook buiten maar heb ik geen oven zoals nu het geval is.    Nu hebben we wel plannen om buiten een oven te maken, maar dat duurt even, we hebben nog veel projektjes te gaan, kippenhok, hout kloven, moestuin, houthokafdak, bla bla bla
 
 
 
klik maar op de foto, kan je het beter zien.
 
De rijs , ik vind dat altijd weer een wonder.
 
 
 
Brood bestreken met ei en wat lijntjes erin gesneden.
 
 
 
Probeerseltje, wat ui en paprika door het deeg gedaan.
 
 
voor de rijs
 
 
 
gebakken en vers uit de oven, geuuuuuuuuuurtje joh
 
 
 
kijk maar eens, ziet er lekker uit he?
 
 
 
en deze ook , met zonnebloemzaadjes erover.
 
 
 
wat bolletjes en een zondagsvlecht,  heerlijk voor op een zondagmorgen, en voor s'middags wat er nog van over is.
 
 
dit gaat dus allemaal in de vriezer.
zucht, ..............ik doe het zo graag
tot volgende herfst en winter
 
of mischien al eerder buiten ?
 
 
 
buiten , waar hubbie klooft en zaagt dat het een lieve lust is
en we zijn er nog lang niet
als het klaar is hebben we gekloofd hout voor een paar jaar, dat dan weer wel
 
 
 
en geef een man een kettingzaag en hij maakt je blij met zijn kunsten
 
ik ben er superrrrblij mee
wat een geweldig stoeltje he? 
 
 
 
Aanstaande dinsdag komer en er kipjes bij ons wonen, dus is het wenselijk dat het hok en alles daarom heen klaar is he?
Voorkant kippenhok,  (  vorig jaar neergezet, een kinderspeelhuisje, in duitsland gekocht voor maar 99,00 euro  ) Het is geimpregneerd hout, zelfs de pallet waar het op vervoerd werd.
 
 
 
Zijkant kippenhok
Het is 1.20 x 1.20 groot en ik kan er bijna rechtop in staan
wat nergens voor nodig is !!! want het is voor de kippen , mariontje
 
 
 
Achterkant van het kippenhok,   ohhh ik zie er al mandjes aan hangen en dergelijke.....
 
 
 
Binnenkant , raam with a view
 
 
 
Met licht, ja ja
 
 
 
De pallet waar het kippenhok op vervoerd werd is ook behandeld hout, dom om weg te doen natuurlijk.
Dit was een goede maat om het stukje tussen het kippenhok en de schutting op te vullen,
gaas ertegenaan gespijkerd met zo'n onhandige, onnozele, (  ik kan er niet mee werken dingen  ),  u-spijkers of ik weet niet hoe ze officieel heten, maar ik vind het niks. Ik  houd ze met een tangetje vast om ze te spijkeren, dat gaat al beter en mijn duim vind dat ook prettiger.
 
 
 
Met een hangplank erop, ja ik zie mezelf er al overheen hangen om te genieten van het grut
Onder de plank heb ik de stroomkabel verwerkt, goed bezig he?
 
 
of wat klimboontjes ertegenaan
ook gezellig he?
 
Leuk versje uit England over de hoeveelheid boontjes in de grond te stoppen ?
 
"one for the mouse "
"one for the crow "
"one to rot "
"one to grow "
 
 
 
 
 
Het kippengaas staat klaar voor vandaag
Al dat andere had ik gisteren gedaan, nou ja brood bakken afgelopen vrijdag
Hubbie de hele dag gezaagd, gekloofd en dergelijk  (  mij meehelpen  ) 
 
Gisterenavond nog net zonder rollator naar het bubbelbad kunnen lopen en ons erin laten vallen
man , wat een stijfheid in onze lichamen
 Heeeeeel blij met zo'n bubbelbad, waar we toch wel zo'n 2 tot 3 keer in de week gebruik van maken, heerlijk, goed gedaan !!
 
 
Paaltjes staan ook al klaar
 
 
 
Een uit England afkomstig bordje
 
Verse boeren eieren te koop
onze hennen lopen vrij rond
open elke dag van zonsopgang tot zonsondergang
 
 
 
Een klein hoefijzertje voor het geluk in het kippenhokje
 
Het zonnetje komt eraan en ik ga weer verder vandaag,
lekker kneuteren, spijkeren, hondjes knuffelen,stoppen voor een bakkie of een praatje, even zitten alles bekijken, weer hameren , vies worden, hubbie knuffelen, wat drinken , muziekje erbij,kortom
GENIETEN
 
Geniet ervan , Liefs Marion.
 
 
 
 
 
 
 
 

13 opmerkingen:

  1. Ik GENIET van het mogen lezen en kijken bij jou.
    Meid wat mis ik m'n kippetjes,...
    ;o)
    Veel plezier vandaag!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kun je geen brood bakken in een wonderpan? Ik meen me zo iets te herinneren, boven op het fornuis. Gogel maar eens, je moet dan wel eentje hebben waar de deegpan los in staat en niet tegelijk de buitenkant is (er moet wat vocht kunnen circuleren als in een echte oven. Weet je het zeker van die boontjes tegen het gaas, het wordt dan niet (one for etc. maar "four for the chickens". Let op tijdens de wandelingen met de meisjes, als je ergens vogelmuur ziet staan, vraag of je wat mag plukken voor de kippen, ze zijn dol op verse muur. Jouw grondsoort lijkt me daar minder geschikt voor, het is onkruid (common chickenweed) dat graag op stikstofrijke grond groeit. WE7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bestaat er geen panbrood? Zoals een "broeder",maar dan zonder rozijnen.Kun je toch nog eens brood maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kippenhok! Zou er bijna zelf willen wonen.:-)Als het een klein stukje groter was, was het net zo'n houten huisje van Tammy Strobel van Rowdy Kittens. Leuk rijmpje trouwens over het planten van de bonen. Ga hem onthouden voor mijn schooltuinlessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga ook lekker opruimen buiten....oude plantjes wegdoen enzo...heerlijk...eerst even douchen.....liefs van mij fijne zondag...dat brood !!!..lekkerrrr....xxx.!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marion,

    Ik lees al jouw blogjes met veel plezier, nu voor het eerst een reactie. Wij willen ook graag kipjes, maar vinden het moeilijk om voor niet teveel geld (erg krap budget) een hok te vinden. Zelf bouwen zouden we ook met alle liefde doen, maar hout is ook akelig prijzig. Jullie speelhuisje dat tot hok voor de kippen wordt getransformeerd ziet er niet alleen geweldig uit, maar 99 euro is ook heel budgetvriendelijk (hoewel er natuurlijk nog meer overheen komt, maar zelfs als startpunt is dit een goede deal)

    Vandaar dat ik héél benieuwd ben waar in Duitsland je dit gevonden hebt. Ik zou een reactie erg op prijs stellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supergoof, heb je geen mogelijkheid nu om kipjes te houden ?

    WE7 - Boontjes komen aan deze kant van het gaas, dus niet voor de kipjes haha en brood bakken in een pan ga ik me eerst in verdiepen, een buitenoven past meer bij me

    Diewke - ik heb het hok bij Hagenbau gekocht in Goch, maar kijk ook eens op marktplaats ?


    geniet ervan , Liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, die kippen zullen zich er meteen thuisvoelen. Het ziet er niet alleen leuk uit, het is ook nog eens functioneel en daar zul je veel plezier van hebben.

    Mij lijkt een varken leuk om te hebben. Die kan alle keukenrestjes opeten en je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar ik moet toegeven dat dit idee ook komt omdat ik Charlotte's web heb gelezen -:).

    Leuk dat Engelse versje.

    Wat een indrukwekkende hoeveelheid hout!

    Nou, veel werkplezier de komende tijd.

    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig kippenhok.Het lijkt wel een kasteel. Je kippetjes gaan op stand wonen. Wat zullen ze genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die broden zien er geweldig uit,ik ga morgen ook nog eens aan de bak,vandaag lekker in de tuin wat genieten van het mooie lenteweer.En dat kippenverblijf,zalig gewoon...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kipvilla, chique zeg! Heel mooi. In ons oude huis hadden we ook het gaas met van die krammetjes (zo heten ze dacht ik? :)) vastgezet, vreselijk. Gelukkig konden we een nietenschieter lenen van werk, ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mmmh those breads look delicious.
    groetjes regina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar heb je dat huisje in duitsland gekocht? Ik zoek me suf, maar dit is het!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion