zaterdag 17 januari 2015

Knoflookolie , Cadeau , Kippenhok en plannen voor de moestuin....en onze meisjes.....


 
 
Allereerst ....kijk nu toch eens wat er met de post kwam vandaag,  helemaal uit England.  Bedankt Bill and Mary , we zijn er erg blij mee.   Een chinees theesetje...
 
 
Deze eiken plank hebben deze week gekocht , we vonden hem echt te gek ...
 
 
Vanmorgen lekker uitgeslapen en toen actief de zaterdag begonnen, maar eerst ontbijten met mijn dagelijkse portie honing met kaneel. Het is erg gezond en overal goed voor.......
 
 
 
 
Het kippenhok kreeg vers stro, nou dat vinden de dames echt heerlijk.....ze kletsen je de oren van je hoofd...heel  gezellig......ik betrap mezelf erop dat ik antwoord geef....niet verder vertellen he?
 
 
Kijk dan, zegt ze tegen de anderen......
 
 
 
Onze kippen zijn zo tam als wat.......maar ik vind ze voornamelijk heel erg lief.....
 
 
 
 
 
Ook nog gescoord ( voor  0,50  )  bij de kringloop deze week, een gevelteken uit Ootmarsum. Leuk he ? Deze heeft te maken met de maanstanden, zon,  korenaren en tulp. 
 
 
 
Ondertussen zaagde Hubbie hout en stapelden en kloofden erop los , kacheltje buiten aan, lekker gezellig....muziekje erbij....we hebben ook zo lang nat weer gehad en niet buiten kunnen zijn/werken...
 
 
 
De paksoi  krijgt ook al wortels , leuk he?  ooooh dat doe ik zo graag....experimenteren...
 
 
 
De kontjes van lente uien......
 
 
 
 
zonnestralen........heerlijk.......
 
 
 
 
Zo bewaar ik tegenwoordig de lente uien....ze blijven lang goed en ze schieten wortel en dan kan je ze in de grond poten.......
 
 
 
 
En van deze sla blijf ik maar plukken.....
 
 
 
 
Dat noem ik nou eens een luxe  !!   Je eigen tuintje op je aanrecht......
 
 
 
 
Verse gember.   Een beetje raspen en in een theezeefje met kokend water in een mok en je hebt de allerlekkerste gemberthee, ook weer gezond en overal goed voor...met een schepje honing erin...niet te versmaden...
 
 
 Gekneusde knoflook en een fles olie erop gieten.......zelf gemaakte knoflookolie   !!!
 
 
 
In dit geval  heerlijke biologische olijfolie uit Italië.....
 
 
 
 Kijkt  toch ook wel erg gezellig he? 
 
 
 
 
Het begint al te schemeren , en  kan je merken dat het al wat langer licht word . En dan gaat het ook weer kriebelen he?  De moestuin of groente tuin.  Ik heb plannen voor de groente tuin met bloemen en kruiden in onze voortuin.  Ik ga het veranderen, meer verhoogde groente bedden maken en een aparte kruidentuin........maar ach dat lezen jullie de in een van mijn volgende blogjes.....
Je kan ook gaan genieten van dit filmpje over een groente tuin--klik hier
 
 
 
 
Daisy vind het al zaterdagavond hoor, kijk ze nu toch eens heerlijk liggen.......
 
 
 
 Bregje ligt eerste rang in de ligstoel........ze is er echt een beetje te groot voor maar die mallerd houd haarzelf vast ...... zie je het   ?   met het pootje ?
 
 
 
 
Nou, en voor dit moppie heb ik geen woorden hoor, ons lief oud oud meisje....
 
 
 
En deze deugniet ziet het ook helemaal zitten, en zoals jullie zien .....hebben wij weer GEEN STOEL   om op te zitten......het is toch wat he ?
 
 
 
                                              Geniet ervan , Liefs Marion
 

8 opmerkingen:

  1. Wat handig die lente uitjes in het water, ga ik onthouden! Lieve hondjes, ze kijken zo tevreden dus dat zit wel goed bij jullie. Gezellige foto's! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht,... bij jou lezen voelt als thuis komen. Fijne avond lieve allemaal!XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg gezellig weer!
    Lekker een schoon hok voor de kippen, kan het hooi bijna ruiken.
    Die plank past zo mooi bij dat glas.
    Vind t zo leuk om te zien hoe jullie meisjes vertroetelt worden....heerlijk zo' n bedje in de woonkamer. Geef je ze even een extra knuffel van mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, nu mis ik voor de eerste keer iets uit Nederland. De moestuinkriebels, meestal zo rond het zingen van de eerste merel. (begin februari). Zit hier nog te wachten op De Winter.
    Wat leuk dat je weer wat vaker blogt. Gemberthee, honing, kaneel... heerlijk <3
    x Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je weer veel van plan Marion:-)
    De tip met lente uitjes in glas water ga ik zeker proberen.
    Met de diepvries gaat het uitstekend.Lieve groet,Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo mooi en life die meisjes.
    Die plank is echt mooi met het serviesje erop.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knoflook olie maken kan gevaarlijk zijn ivm botulisme. Google maar eens.
    Verder weer een gezellige blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatten zijn het toch ....heerlijk de knoflookolie....fijne knusse zondag.....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion