woensdag 1 juli 2015

Kippen, en heerlijk buiten douchen !!!


Ik heb echt leuke plannetjes voor dit hoekje van de tuin...




Vanmorgen vroeg deze foto genomen, de tuin gesproeid en de druif onder handen genomen.



De kippen meisjes zijn helemaal gek op dat blad..




Als de kippen erbij, en er blijft niets liggen of over.



Je hoort ze tevreden kakelen.



"Wat zeg je "? . ik zei dat jullie tevreden kakelen.



"Klopt "zegt kip.



Gezellig he ?   Ze kregen van mij vandaag een emaillen emmer met fris water i.p.v. de zwarte die ik altijd voor ze heb staan, met dit hete weer blijft het water dan iets koeler.



Het water zo'n twee uurtjes in de zon en het is klaar om te douchen, hubbie en ik doen er samen mee.
Er zit zo'n 20 liter water in en het werkt perfect, en........2 x douchen uitsparen of 4 x afwassen of 1 x wassen van wasgoed met de hand. Vandaag gingen we lekker buiten douchen.





En wat hebben wij daar voor nodig ?  Nou, je haalt twee houten tegels uit de moestuin , een stoel voor je handdoek, zeep ,  bril en kleding en ....




En de buitendouche natuurlijk, geinig he ?  Gratis warm water  joehoe.



Het bewijs, and thats all folks !!



Lekker gegeten,  zelfgemaakte aardappelsalade, sla uit eigen tuin en vega burgers.




En de lunch boxen gevuld voor morgen.




Ik ben nu nog Citroen siroop aan het maken.

3 liter water en
5 of 6 biologische citroenen  ( en koop a.u.b. echt biologische citroenen , zonder gif ) snijden en uitpersen.
3 kilo biologische suiker.

Dit alles laat je een halve dag staan en dan...



Alles door een doek in de zeef en het vocht met suiker verwarmen tot de suiker goed is opgelost, in schone flessen doen en klaar is je limonade siroop, lekker hoor met deze hitte.


Ik ga nu m'n moestuintje sproeien  !!


                                                             Geniet ervan , Liefs Marion
 

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, dat buiten docuhen alleen ben ik wel benieuwd wat er met het sop gebeurt, dat spoelt dan toch je tuin in? Lijkt me niet zo gezond voor de plantjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je geen last krijgen van bacteriėn in dat water? Legionella bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heb ik weer genoten van je blog en wat hebben jullie toch GOEDE ideeën. En waar je ook kijkt op de foto's, allemaal zo gezellig. Geniet verder meid. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk je douche,
    Bij mij hangt er een gieter met tuinslang voor de broodnodige verfrissing vandaag!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion