dinsdag 4 augustus 2015

Augurken zelf inmaken, spoelen in de wasmachine !!!! Deel 1 .



Waren we vanmorgen op de markt in Goch en kochten we verse augurken bij m'n geliefde marktkraampje, 3.5 kilo maakte die lieve mevrouw ervan , met gratis 3 bossen verse Dille erbij.
De marktlui  waren  aan het opruimen en wij kregen dus gewoon de laatste augurken mee uit de kist, zie zo mooi klaar en voor een mooi prijsje.  De tip die ze me gaf was me heel veel waard, spul die gurken in die wasmachine,kaltes wasser,  ein biesjes spulen und fertig  !!!!  Nou, dat heb ik dus geprobeerd enne.....een beste tip hoor, scheelt je uren....ja uren augurken schoonmaken...




Mooi in het netje wat ik heb aangeschaft voor in de pers die ik laatst kocht op de rommelmarkt....
Und in de wasmachine, koud laten spoelen, en het water laten pompen, dus niet centrifugeren, ben bang dat de augurken dat niet echt fijn vinden....




Nou ja zeg, kijk , wat zijn de schoon he ?   Ja, luisteren naar een ervaringsdeskundige levert mooie handigheidjes op, zo zie je maar weer....




In mijn grote pan met zout...




Toch ook even de Dille laten zien die ik erbij kreeg, wat lief he ?



Water erbij enne  24 uur laten staan  , tot morgen dus....


                                                  Geniet ervan , Liefs Marion

10 opmerkingen:

  1. Sorry!! Ik zit hier te schudden van het lachen.... wat een heerlijk verhaal....augurken in de wasmachine!!
    Heerlijk mens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Marion, hoe kom je erop!
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een slimme tip! Lekker hoor, zelf augurken inmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een slimme tip! Lekker hoor, zelf augurken inmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zag u via andere blogster, zo gaat dat op blogland, ik volg meestal blogjes, die dezelfde hobby,s hebben bedankt voor het delen..liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geweldige tip!
    Weet je,... ik denk zo ineens,.... Pete & Marion's Eetcafé,.... lijkt me een gat in de markt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahahaha, augurken in de was ;)
    ziet er lekker uit, jummie

    -Josie-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marion,
    Dat deed papa ook zo met die augurken in de wasmachine. Een leuke manier om via jouw dagboek terug te denken aan die lieve man en de leuke dingen die we samen deden
    Hartelijke groet van een stille lezer (es).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion